ment_handsucces

Haal het beste uit jezelf ....
en de ander

Leidinggeven

Een goede leidinggevende moet van vele markten thuis. Zo moet hij niet alleen vakinhoudelijk de nodige kennis bezitten maar hij moet ook het beste uit zijn mensen halen.
Om dit te bereiken is een goede communicatie en het geven van feedback essentieel.

Mentaal Sterker heeft zich gespecialiseerd in coachend leidinggeven, waarbij we ruime aandacht aan communicatie en feedback besteden.
Door op de juiste manier te communiceren en feedback te geven creëert u taak volwassen medewerkers, die zelfstandig kunnen werken. Hierdoor wordt de productie vergroot en krijgt u meer tijd voor uw eigen werk.

Om taak volwassen medewerkers te krijgen, zult u uw leiderschapsstijl aan uw medewerkers moeten aanpassen. Bij beginnende medewerkers zult u het werk voor moeten (laten) doen en ervaren medewerkers zult u meer taken moeten geven. Dit laatste zal hen voldoening geven, doordat ze meer uitdaging krijgen en zal u meer tijd in uw agenda opleveren.

Om taak volwassen medewerkers te krijgen, is het absoluut nodig om feedback te geven. Door feedback kan men immers groeien maar feedback is ook een lastig onderdeel. Als u onredelijke en onterechte feedback, in de ogen van u medewerkers geeft, krijgt u deze per kerende post terug. U krijgt een conflict waarbij de medewerker niet doet wat u zegt of de medewerker zegt ja maar doet nee. Daarbij kunt u verwachten, dat als u feedback geeft, u ook feedback terug krijgt. Met deze feedback zult u dus ook mee om moeten gaan.

Naast dit alles moet uw boodschap toch helder over komen en zult u ook streng moeten zijn indien dit nodig is. Streng zijn betekent echter niet, dat de relatie kapot hoeft te gaan. Dit vereist dus een duidelijke maar ook begrip volle communicatie.

Leidinggevenden kunnen door hun positie in het bedrijf klem komen te zitten tussen de boodschap van het hoger management, hun eigen ideeën en begrip voor de werkvloer. Dit is een lastige positie, die de aansturing van het proces in gevaar kan brengen. In dit geval is het essentieel te beseffen wat en hoe u communiceert. Bij de verkeerde manier van communiceren zal één van beide lagen u minder geschikt vinden en kunt u de verbinding verliezen. Hierdoor kan ook het bedrijfsproces verstoort raken.

Ieder mens heeft positieve en negatieve eigenschappen. De positieve hebben er voor gezorgd, dat je alom gewaardeerd wordt en hebben je, je huidige positie gegeven maar er zijn ook eigenschappen die minder sterk zijn. Soms zitten deze eigenschappen in je karaktertrek zoals perfectionisme en geen nee kunnen zeggen. Perfectionisme kan met faalangst te maken hebben en geen nee kunnen zeggen kan er mee te maken hebben, dat je graag aardig gevonden wilt worden. Beide zijn goede eigenschappen maar te veel doorgeschoten. Door gesprekken kunnen wij deze kwaliteiten weer in goede banen leiden zodat u hier weer maximaal van kunt profiteren

Uw training kan alleen succesvol zijn als uw vragen en ervaringen het uitgangspunt zijn van het leerproces.
Wij zullen onze trainingen daarom aanpassen aan uw specifieke behoefte.

 

disclaimer & privacystatement • © 2012 • created by studiomedes.nl • alle rechten voorbehouden

 
 
 

Agressie trainingen speciaal voor:
Deurwaarders
Brandweer